I wish

Ja, vad ska man säga? En av mina kollegor är en spanjorska som arbetar med kortfilmsfestivaler och därför arbetar deltid, en annan är en estländska som pluggar fornordiskmytologi.Vad fan är det?
Kvinnan jag alltid arbetar med är en orange och söndersminkad bimbo från pitbull-amager. Men det bästa är att jag tycker om dom. Dom är allesammans roliga och intressanta människor

Som idag så pitbull-amagerkanskan till mig när vi hade en konversation om min lunchlåda:
-Are you a cock?
-Va?!
-Ja är du en kock?


Sånt här händer varenda dag.Problemet är att vi skiftar så mycket mellan språken på min arbetsplats så det blir lätt sådana missförstånd(Vilket givetvis jag tycker är jätteroligt ) och man kommer inte ihåg vad man ska snacka med vem. Jag pratar alltid danska med min  kollega från Göteborg vilket känns rätt dumt då vi borde connecta rätt hårt. (varv,smörgåstårta,halvspecial etc)

En annan rolig karraktär är filipinen Harrold(som för övrigt är den enda jag lärt mig namnet på) som alla misstänker är bög men ingen vågar fråga. Han är dessutom gift och ska ta hit henne/han till nyår.  Men det får bli en annan historia man kan inte berätta allt på en gång.

M är på julefrukost jag har en flaska rödvin och ett paket blå L&M. Salsa och tacobuffé stod tydligen på schemat. Jag är nog rätt nöjd ändå...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0